lonelycrab
lonelycrab
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
SZavazzunk!!
szavazz!
Szeretnl kosrlabda edzsekre jrni?

igen
igen, tavasztl
igen, majd nyron
nem
persze!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
szablyok
szablyok : NEMZETKZI KOSRLABDA JTKSZABLYOK 2006

NEMZETKZI KOSRLABDA JTKSZABLYOK 2006

  2007.01.20. 15:39

hivatalos 2006-os szablyknyv!!

NEMZETKZI KOSRLABDA JTKSZABLYOK 2006

HIVATALOS LLSFOGLALSOK

 

A kiadvnyban tallhat magyarzatok a 2006. oktber 1-tl rvnyes j Nemzetkzi Kosrlabda Jtkszablyok hivatalos magyarzatai. Ahol a magyarzatok eltrnek a korbban kiadott vltozatoktl, ott az ebben a dokumentumban tallhat szveget kell hivatalosnak tekinteni.

 

A Nemzetkzi Kosrlabda Jtkszablyokat a FIBA Central Board hagyja jv, s a FIBA Technikai Bizottsga vizsglja fell rendszeresen.

 

A szablyok a lehet legegyrtelmbb s legrthetbb mdon kerlnek megfogalmazsra, m fleg elveket, s nem jtkhelyzeteket magyarznak. Termszetes, hogy nem fedhetik le a klnbz jtkhelyzetek minden varicijt, melyek egy kosrlabda mrkzs folyamn elfordulhatnak.

 

A kiadvny clja, hogy a szablyknyv elveit s koncepcijt norml kosrlabda mrkzsen elfordul gyakorlati helyzetekre alkalmazza.

 

A klnbz jtkhelyzetekre adott magyarzatok a szablyok rszletekbe men tanulmnyozsra sztnzhetik a jtkvezetket.

 

A magyarzatok ellenre a Nemzetkzi Kosrlabda Jtkszablyok marad a kosrlabda legfbb szablyzata. Az els jtkvezet tovbbra is teljes hatskrrel hozhat dntst minden olyan esetben, melyekrl a szablyknyv vagy a szablymagyarzatok kifejezetten nem rendelkeznek.

 

5. . Jtkosok: srls

 

1. llts:

 

Ha egy jtkos megsrl vagy srltnek ltszik, s ennek eredmnyekpp csapatnak edzje, segdedzje, cserejtkosa vagy brmely ms az csapatpadjn helyet foglal szemly a jtktrre lp, az a jtkos poltnak tekintend, mg akkor is, ha tnylegesen nem kezeltk.

 

1. plda:

 

A4 egyik bokja srltnek ltszik s a jtkot meglltjk.

(a) „A” csapat orvosa a plyra lp s kezeli A4 srlt bokjt.

(b) „A” csapat orvosa a plyra lp, de A4 mr meggygyult.

(c) „A” csapat edzje a plyra lp, hogy felbecslje A4 srlsnek mrtkt.

(d) „A” csapat segdedzje, „A” csapat cserejtkosa vagy „A” csapat csapatksrje a plyra lp, de nem segt A4-nek.

 

Magyarzat:

 

(a), (b), (c), (d) A4 poltnak tekintend s le kell cserlni.


 

2. llts:

 

Slyosan srlt jtkos esetben, ha az orvos vlemnye szerint a jtkos mozgatsa veszlyes lehet, nincs megszabva, mennyi id alatt kell a srlt jtkosnak elhagynia a plyt.

 

2. plda:

 

A4 slyosan megsrl s a jtkot krlbell 15 percre meglltjk, mert az orvos gy tli meg, hogy a plyrl trtn eltvolts veszlyes lehet a jtkos szmra.

 

Magyarzat:

 

Az orvos vlemnye hatrozza meg a srlt jtkos plyrl trtn eltvoltsra alkalmas idpontot. A csere utn a mrkzst szankci nlkl kell folytatni.

 

3. llts:

 

Ha egy jtkos megsrl, vrzik, vagy nylt sebe van, s nem tudja azonnal (kb. 15 msodpercen bell) folytatni a jtkot, a jtkost le kell cserlni, kivve, ha ugyanazon ll ra idszak alatt brmely csapat idt krt, s a jtkos a holtid kzben jtkra kpess vlt, mieltt a jegyz csert kzl jelzse megszlalna.

 

3. plda:

 

A4 megsrl, a mrkzst meglltjk. Mivel A4 nem kpes a jtkot azonnal folytatni, a jtkvezet a spjba fj, s mutatja a csere jelzst.

Az „A” csapat (vagy „B” csapat) edzje idt kr,

 

(a)         mieltt A4 cserjt a jtkvezet engedlyezn

(b)         miutn A4 cserjt a jtkvezet engedlyezte

 

Az idkrs vgre A4 felpl, jtkra ksz, s jelzi, a plyn kvn maradni. Engedlyezni lehet A4 krst?

 

Magyarzat:

 

(a)         Az idkrst meg kell adni, s ha A4 felpl kzben, folytathatja a jtkot.

(b)         Az idkrst meg kell adni, de A4-et le kell cserlni.

 


 

7. .: Edzk: ktelessgek s jogok

 

 

llts:

 

Legalbb 20 perccel a mrkzs kirt kezdsi idpontja eltt, mindkt edz vagy kpviselje egy listt kteles a jegyz rszre tadni, mely tartalmazza azon jtkosok nvsort s mezszmt, akik a mrkzsen jogosultak jtszani.

Az edz szemlyesen felels azrt, hogy a leadott listn szerepl mezszmok megfeleljenek a valsgnak. 10 perccel a mrkzs kirt kezdsi idpontja eltt alrsval igazolja, hogy a jegyzknyvbe az edzk nevei, a jtkosok nevei s a hozzjuk tartoz mezszmok helyesen kerltek bersra.

 

Plda:

 

Az „A” csapat megfelel idben a jegyz rendelkezsre bocstotta a csapatlistt.  Azonban kt jtkos szma tvesen szerepel a listn, illetve egy jtkos hinyzik a listrl, gy nem kerl bersra a jegyzknyvbe.

 

(a)         Ezt a mrkzs kezdete eltt felfedezik

(b)         Ezt a mrkzs kezdete utn fedezik fel

 

Magyarzat:

 

(a)         A tvesen bert szmokat korriglni kell, s a jtkos nevt a jegyzknyvbe be lehet rni minden szankci nlkl.

(b)         A jtkvezet lltsa meg a mrkzst egy olyan pillanatban, amikor egyik csapat sem kerl ezzel htrnyba. A tvesen bert szmokat korriglni kell, azonban j jtkos mr nem rhat be a jegyzknyvbe.

 

9. .: Negyed, hosszabbts vagy a mrkzs kezdete s vge

 

 

1. llts:

 

A mrkzst addig nem lehet elkezdeni, amg mindkt csapat nem rendelkezik t jtkra jogosult s jtkra ksz jtkossal a plyn. Ha kevesebb, mint t jtkos van a plyn a mrkzs kezdetekor, a jtkvezetknek beltssal kell lennik minden olyan elre nem lthat krlmnyre, amely indokolhatja a ksst. Ha elfogadhat magyarzatot szolgltatnak a kssre, nem kell technikai hibt tlni. Ha azonban ilyen jelleg magyarzattal nem tudnak szolglni, az technikai hibt s/vagy a mrkzs elvesztst vonhatja maga utn.

Megjegyzs: Ez a kittel csak a mrkzs kezdetre vonatkozik, a tovbbi negyedek /hosszabbtsok kezdetre nem!

 

1. plda:

 

A mrkzs eredetileg kirt kezdsi idpontjban „A” csapat kevesebb, mint t jtkra jogosult s jtkra ksz jtkossal rendelkezik a plyn.

 

(a) Az „A” csapat kpviselje sszer s elfogadhat magyarzatot tud adni „A” csapat jtkosainak kssre.

 

(b) Az „A” csapat kpviselje nem tud sszer s elfogadhat magyarzatot adni az „A” csapat jtkosainak kssre.

 

Magyarzat:

 

(a) A mrkzs kezdsi idpontjt legfeljebb 15 perccel lehet ksleltetni. Ha a tvollv jtkosok jtkra kszen megrkeznek a plyra, mieltt a 15 perc eltelt volna, a mrkzs elkezdhet. Ha azonban a tvollv jtkosok nem rkeznek meg a plyra jtkra kszen a 15 perc eltelte eltt, a mrkzst 20:0-s klnbsggel „B” csapat javra lehet igazolni.

 

(b) A mrkzs kezdsi idpontjt legfeljebb 15 perccel lehet ksleltetni. Ha a tvollv jtkosok jtkra kszen megrkeznek a plyra, mieltt a 15 perc eltelt volna, technikai hibt lehet tlni „A” csapat edzje ellen („B” jellel), ezutn kezddhet a mrkzs.

Ha a tvollv jtkosok nem rkeztek meg a plyra jtkra kszen a 15 perc eltelte eltt, a mrkzst 20:0-s klnbsggel „B” csapat javra lehet igazolni.

 

2. llts:

 

A 9. meghatrozza, hogy a csapatoknak melyik kosarat kell vdenik s melyik kosrra kell tmadniuk. Ha tvedsbl valamelyik negyed kezdetekor mindkt csapat rossz kosarat kezd tmadni/vdeni, a felfedezst kveten a tvedst azonnal korriglni kell, gy, hogy egyik csapat se kerljn ezzel htrnyba. Minden elrt pont, az eltelt id, a megtlt szemlyi hibk, stb., amely a jtk meglltsa eltt trtnt, rvnyben marad.

 

1. plda:

A mrkzs kezdete utn a jtkvezetk szreveszik, hogy mindkt csapat rossz irnyba jtszik.

 

Magyarzat:

 

A jtkot a lehet leggyorsabban meg kell lltani, anlkl, hogy ezltal brmely csapat htrnyba kerlne. A csapatoknak kosarat kell cserlnik. A mrkzst a jtkmegllts helyhez legkzelebbi tkrztt ellenttes oldalrl kell folytatni.

 

2. plda:

 

Egy negyed kezdetn „A” csapat a helyes kosarat tmadja/vdi, amikor B4 tvedsbl a rossz kosr fel vezeti a labdt, kosrra dob, s meznykosarat r el.

 

Magyarzat:

Kt pontot kell tlni „A” csapat csapatkapitnynak javra.


 

12. .: Feldobs s vltakoz labdabirtokls

 

llts:

 

Az a csapat szerzi meg a hatrvonalon kvli bedobs jogt a kvetkez feldobs helyzetkor annak helyhez legkzelebb, amelyik nem szerez labdabirtoklst a mrkzst kezd feldobs sorn.

 

1. plda:

 

A jtkvezet feldobja a labdt a mrkzs kezdetn. Kzvetlenl azutn, hogy a labdt A4 ugr jtkos szablyosan elti:

(a) Tartott labdt tlnek A5 s B5 kztt.

(b) Ketts hibt tlnek A5 s B5 kztt.

 

Magyarzat:

 

Amg nincs labdabirtokls, addig nem hasznlhat a vltakoz labdabirtoklst jelz nyl a bedobs irnynak meghatrozsra. A jtkvezetnek j feldobst kell tlnie a kzpkrben, A5 s B5 jtkosoknak kell ugraniuk.

Fggetlenl attl, hogy mennyi id telt el a mrkzsrn a labda szablyos eltse s a tartott labda/ketts hiba helyzet kztt, azt elteltnek kell tekinteni.

 

2. plda:

 

„B” csapat jogosult bedobsra a vltakoz labdabirtokls szably eredmnyeknt. A jtkvezet s/vagy a jegyz hibja miatt a labdt tvedsbl az „A” csapat javra tlik bedobsra.

 

Magyarzat:

 

Attl a pillanattl, hogy a labda rint egy jtkost (vagy egy jtkos rinti a labdt) a plyn, a hibt nem lehet helyesbteni. „B” csapat nem veszti el a vltakoz labdabirtoklsbl add bedobs lehetsgt a tveds miatt, s a kvetkez vltakoz labdabirtoklsos helyzetnl lesz jogosult a bedobsra.

 

3. plda:

 

Az els negyed vgt jelz dudasz pillanatban B5 sportszertlen hibt kvet el A5 ellen. A nyl szerint „B” csapat a kedvezmnyezett. Hogyan kell a jtkvezetknek eljrniuk?

 

Magyarzat:

 

Nincs tbb jtkid, A5 kt bntetdobsra jogosult, a jtkosok nem llhatnak fel a szigortott terlet mentn. A kt perces jtksznet utn a jtkot „A” csapat kzpvonali bedobsval kell folytatni a jegyzasztallal szemben. A kvetkez feldobs helyzet bekvetkeztekor „B” csapat lesz jogosult a vltakoz labdabirtokls szerinti bedobsra.


 

17. .: Bedobs

 

1. llts:

 

Mieltt a labda elhagyja a bedob jtkos kezt egy bedobsnl, elfordulhat, hogy a bedobs kzben a jtkos a labdt tartva tnyl a hatrvonal felett. Ilyen helyzetekben a vd jtkos felelssge, hogy ne akadlyozza a bedobst azzal, hogy hozzr a labdhoz amg az a bedob jtkos kezben (vagy kezeiben) van.

 

Plda:

 

A4 javra bedobst tlnek. A bedobs kzben A4 a labdval egytt tnyl a hatrvonalon a jtktr fl. B4 kitpi vagy kiti a labdt  A4 kezbl (kezeibl), anlkl, hogy A4 kezt rinten.

 

Magyarzat:

 

B4 akadlyozta a bedobst, ezltal ksleltetve a jtk folytatst. Figyelmeztetni kell B4-et s ezt jelezni kell „B” csapat edzje fel. Ez a figyelmeztets a tovbbiakban rvnyes „B” csapat sszes jtkosa szmra a mrkzs htralv rszben. Amennyiben a „B” csapat jtkosai ismtelten hasonl cselekedetet kvetnek el, technikai hiba tlhet a vtkes jtkos ellen.

 

2. llts:

 

Bedobsnl a bedob jtkosnak passzolnia (nem tadnia) kell a labdt egy a jtktren lv csapattrsnak. A plyn lv jtkosnak trtn labdatads srten a bedobs szellemt.

 

Plda:

 

A4 bedobsa sorn A4 tadja a labdt A5-nek, aki a jtktren tartzkodik.

 

Magyarzat:

 

A4 bedobs-szablysrtst kvetett el. A labdnak el kell hagynia a jtkos kezt (kezeit) ahhoz, hogy a bedobs szablyosnak tekinthet legyen. A labdt „B” csapat kapja bedobsra a szablysrtshez legkzelebbi pontrl.

 

3. llts:

 

A negyedik negyed s a hosszabbts(ok) utols kt percben a bedobst a jegyzasztallal szemben a kzpvonalnl kell elvgezni, ha azon csapat rszre engedlyeztek idkrst, amelyik a sajt vdtrfeln jogosult a labda birtoklsra. A bedob jtkos a labdt a plya brmely rszre passzolhatja.


 

1. plda:

 

A mrkzs utols percben A4 a vdtrfeln vezeti a labdt, amikor „B” csapat egyik jtkosa kiti a labdt a hatrvonalon kvlre a bntetdob vonal meghosszabbtsnl.

(a) Holtidt engedlyeznek „B” csapat javra.

(b) Holtidt engedlyeznek „A” csapat javra.

(c) Holtidt engedlyeznek elszr „B”, majd aztn rgtn „A” csapat javra (vagy fordtva). Honnan dobhatja be a labdt az „A” csapat a mrkzs folytatsakor?

 

Magyarzat:

 

Az (a) esetben a mrkzs az „A” csapat bntetdob vonal meghosszabbtstl elvgzett bedobsval folytatdik A (b) s (c) esetekben a mrkzs „A” csapat kzpvonalnl, a jegyzasztallal szemben elvgzett bedobsval folytatdik.

 

2. plda:

 

A mrkzs utols percben A4 kt bntetdobst hajt vgre. A msodik bntetdobs kzben A4 rlp a bntetdob vonalra, a jtkvezetk szablysrtst tlnek. „B” csapat ekkor holtidt kr. Honnan dobhatja be a labdt az „B” csapat a az idkrs utn?

 

Magyarzat:

 

A mrkzs „B” csapat kzpvonalnl, a jegyzasztallal szemben elvgzett bedobsval folytatdik.

 

3. plda:

 

A mrkzs utols kt percben A4 mr 6 msodperce vezeti a labdt a vdtrfeln, amikor B4 hatrvonalon kvlre ti a labdt. „A” csapat szmra holtidt engedlyeznek. Az idkrs utn a mrkzs A4 kzpvonalnl, a jegyzasztallal szemben elvgzett bedobsval folytatdik.

(a) Hny msodperce maradt „A” csapatnak a 24 msodperces tmadidbl?

(b) Ha A4 a labdt a vdtrfelre passzolja, hny msodperce van „A” csapatnak, hogy a labdt a tmad trflre juttassa?

 

Magyarzat:

 

(a) Az „A” csapatnak csak 18 msodperce van vissza a tmadidbl.

(b) A labda vdtrflen val birtokba vtele utn jra nyolc msodperce van „A” csapatnak a labda tmad trflre juttatsra.


 

18./19. .: Csapat terhre rt holtid / Csere

 

1. llts:

 

Idkrst nem lehet engedlyezni, amg a negyed (hosszabbts) jtkideje el nem kezddtt, vagy azutn, hogy a jtkrsz jtkideje lejrt.

 

Csert nem lehet engedlyezni, amg az els negyed jtkideje el nem kezddtt, vagy azutn, hogy a mrkzs jtkideje lejrt. A jtksznetekben minden csere engedlyezhet.

 

1. plda:

 

A mrkzst kezd feldobs kzben, de mg mieltt a labdt szablyosan eltttk volna, A5 ugr jtkos szablysrtst kvet el, s a labdt „B” csapat kapja meg bedobsra. Ebben a pillanatban valamelyik edz idt vagy csert kr.

 

Magyarzat:

 

Az idkrst vagy csert nem lehet megadni, mivel a jtkid mg nem kezddtt el.

 

2. plda:

 

Egy negyed vagy hosszabbts vgt jelz dudaszval egy idben (nem a mrkzs vgn) szemlyi hibt tlnek, s A4 kt bntett dobhat. Ebben a pillanatban valamelyik csapat edzje

(a) idt kr.

(b) csert kr.

 

Magyarzat:

 

(a) Az idkrs nem adhat meg, mivel letelt a jtkid.

(b) A csere megadhat, de csak azutn, hogy a bntetdobsokat vgrehajtottk s a jtksznet emiatt mr elkezddtt.

 

2. llts:

 

Ha megszlal a 24 msodperces kszlk jelzse, mikzben a labda egy kosrra dobst kveten a levegben van, akkor ez nem lltja meg a mrkzsrt. Ilyenkor nem lehet cserlni s idt is csak a kosarat kap csapat krhet.

 

Plda:

 

Egy meznybeli kosrra dobsi ksrlet kzben a labda a levegben van, amikor a 24 msodperces kszlk jelzse megszlal. A labda ezutn kosrba jut. Ekkor:

(a) Valamelyik vagy mindkt csapat csert kr.

(b) Valamelyik vagy mindkt csapat idt kr.


 

Magyarzat:

 

(a) A 24 msodperces kszlk jelzst nem kell figyelembe venni, mert az nem lltja meg a mrkzsrt. A mrkzsra csak a negyedik negyed vagy a hosszabbts(ok) utols kt percben llna meg s csere csak a kosarat kap csapat szmra lenne engedlyezhet. Ha a kosarat kap csapat szmra engedlyeztk a csert, ebben az esetben az ellenfl is cserlhet.

(b) Ez csak a kosarat kap csapat szmra jelent idkrsi lehetsget. Ha idt krtek, akkor ezt kveten az ellenfl szmra is engedlyezhet a holtid (ha krik), s mindkt csapat cserlhet.

 

3. llts:

 

Ha csert (brmely jtkost, belertve a bntetdob jtkost is) vagy holtidt krnek azutn, hogy a labda a bntetdob jtkos rendelkezsre ll az els vagy egyetlen bntet-dobshoz, akkor az idkrs vagy csere megadhat mindkt csapat szmra, ha:

(a) az utols vagy egyetlen bntetdobs sikeres, vagy

(b) az utols vagy egyetlen bntetdobst kzpvonali bedobs kveti, vagy valamilyen szablyos okbl a labda holt marad az utols vagy egyetlen bntetdobs utn.

 

1. plda:

 

A4 kt bntett dobhat. „A” vagy „B” csapat csert vagy holtidt kr:

(a) mieltt a labda A4 bntetdob jtkos rendelkezsre ll,

(b) az els bntetdobsi ksrlet utn,

(c) a msodik s egyben utols (sikeres) bntetdobs utn, de mg azeltt, hogy a labda a bedob jtkos rendelkezsre ll,

(d) a msodik s egyben utols (sikeres) bntetdobs utn, de mr azutn, hogy a labda a bedob jtkos rendelkezsre ll.

Megadhat-e a krt holtid s csere, s ha igen, akkor mikor?

 

Magyarzat:

 

(a) A holtid vagy csere kzvetlenl ekkor, az els bntetdobs eltt megadhat.

(b) A holtid vagy csere az utols bntetdobs utn adhat meg, ha az sikeres.

(c) A holtid vagy csere kzvetlenl a bedobs eltt adhat meg.

(d) A holtid vagy csere nem adhat meg.

 

2. plda:

 

A4 kt bntett dobhat. Az els bntetdobsi ksrlet utn „A” vagy „B” csapat holtidt vagy csert kr. Az albbi esetek kzl melyikben adhat meg a holtid vagy csere s mikor?

Az utols bntetdobsi ksrlet kzben:

(a) a labda lepattan a gyrrl s a jtk folytatdik,

(b) a bntetdobs sikeres,

(c) a labda nem rinti a gyrt,

(d) A4 rlp a bntetdob vonalra dobs kzben s szablysrtst tlnek,

(e) a bntetdobs kimarad, de B4 belp a szigortott terletre, mieltt a labda elhagyja a bntetdob jtkos kezt/kezeit s szablysrtst tlnek.

 

Magyarzat:

 

(a) A holtid vagy csere nem adhat meg.

(b), (c) s (d) A holtid vagy csere azonnal megadhat.

(e) A4 j bntett dobhat s ha sikeres, akkor a holtid vagy csere azonnal megadhat.

 

4. llts:

 

Ha – miutn valamelyik csapat bejelentette idkrsi szndkt – brmely csapat szemlyi hibt kvet el, az idkrs nem kezddik el, amg a jtkvezet a szemlyi hibval kapcsolatban be nem fejezett mindennem kommunikcit a jegyzasztallal. Ha egy jtkos elkvetette az tdik szemlyi hibjt, ez a kommunikci magban foglalja a szksges csere vgrehajtst is. Miutn a csere befejezdtt, az idkrs akkor kezddik, amikor a jtkvezet a spjba fj s megadja az idkrs jelzst.

 

1. plda:

 

Az „A” csapat edzje idt kr. Ezt kveten a labda B4 szemlyi hibja miatt holtt vlik. Ez B4 tdik hibja.

 

Magyarzat:

 

Az idkrs nem kezddhet meg mindaddig, amg a szemlyi hibval kapcsolatos sszes kommunikci a jegyzasztallal be nem fejezdik, s B4 cserje a plyra nem lp.

 

2. plda:

 

Az „A” csapat edzje idt kr. Ezt kveten a labda B4 szemlyi hibja miatt holtt vlik. Ez B4 tdik hibja. Mikzben a jtkvezet kommunikl a jegyzasztallal, a jtkosok azonnal sajt csapatpadjukhoz mennek, s nem vrjk meg a jtkvezet idkrst jelz spjt.

 

Magyarzat:

 

A csapatoknak engedlyezett, hogy a csapatpadjukhoz menjenek rgtn a mrkzsra meglltsa utn, ha tisztban vannak vele, hogy idt krtek, mg akkor is, ha az idkrs formlisan mg nem kezddtt meg.

 

5. llts:

 

Ha a jtkvezetk felfedezik, hogy egyszerre tbb, mint t jtkos jtszik a plyn ugyanazon csapatban, a tvedst a lehet leggyorsabban korriglni kell, gy, hogy az ellenfl ne szenvedjen htrnyt.

Feltve, hogy a jtkvezetk s a hivatalos szemlyek helyesen vgzik a dolgukat, egy jtkosnak szablytalanul kellett bejnnie a plyra vagy a plyn maradnia. A jtkvezetknek ezrt egy jtkost fel kell szltaniuk a plya azonnali elhagysra s technikai hibt kell tlnik a vtkes csapat edzje ellen (B betvel). Az edz a felels a csere helyes vgrehajtsrt s azrt, hogy a lecserlt jtkos a plyt azonnal elhagyja a csere utn.

 

Plda:

 

Mrkzs kzben felfedezik, hogy „A” csapat tbb, mint t jtkossal jtszik a plyn.

(a) A felfedezs pillanatban „B” csapat (t jtkossal) birtokolja a labdt.

(b) A felfedezs pillanatban „A” csapat (tbb, mint t jtkossal) birtokolja a labdt.

 

Magyarzat:

 

(a) A jtkot azonnal meg kell lltani, kivve, ha ezzel a „B” csapat htrnyba kerlne. Azt a jtkost, aki szablytalanul lpett plyra (vagy maradt ott), el kell tvoltani, s technikai hibt kell tlni (B) a csapat edzje ellen.

(b) A jtkot azonnal meg kell lltani. Azt a jtkost, aki szablytalanul lpett a plyra (vagy maradt ott) el kell tvoltani, s technikai hibt kell tlni (B jellel) a csapat edzje ellen.

 

6. llts:

 

Miutn felfedeztk, hogy egy csapat tbb, mint t jtkossal van a plyn, azt is szreveszik, hogy A5, aki szablytalanul tartzkodik a plyn, pontokat rt el vagy szemlyi hibt kvetett el. Minden ilyen pont rvnyes s minden ltala (vagy ellene) elkvetett szemlyi hiba jtkos hibnak tekintend.

 

Plda:

 

A jtkvezetk szreveszik, hogy A5 a plyn van s „A” csapat hatodik jtkosaknt szerepel.

(a) A jtkot A5 szemlyi hibja miatt lltjk meg.

(b) A jtkot A5 meznykosara utn lltjk meg.

(c) A jtkot B5 szemlyi hibja miatt lltjk meg, amit a kosrra dob A5 ellen kvetett el. A labda nem jut a kosrba.

 

Magyarzat:

 

(a) A5 szemlyi hibjt jtkos hibnak kell tekinteni, s annak megfelelen kell bntetni.

(b) A5 meznykosara rvnyes.

(c) A B5 hibjrt tlt bntetdobsokat „A” csapat brmely – az edzjk ltal kivlasztott –, a szemlyi hiba idpontjban plyn tartzkod jtkosa elvgezheti.

 

7. llts:

 

A 18. s 19. paragrafusok meghatrozzk, mikor kezddik, illetve fejezdik be a csere- vagy idkrsi lehetsg. A cserlni vagy idt krni szndkoz edzknek tisztban kell lennik ezekkel a korltozsokkal, s fel kell kszlnik, hogy az ilyen krseket a megfelel idben tegyk meg. Ha a krs nem a 18. s 19. paragrafusokban meghatrozott csere- vagy idkrsi lehetsgen bell rkezik, azt nem kell engedlyezni.

 

Plda:

 

A csere- (vagy idkrsi) lehetsg pp befejezdtt, amikor „A” csapat edzje a jegyzasztalhoz fut, s hangosan csert (vagy idt) kr. A jegyz ekkor tvesen megszlaltatja a hangjelzst. A jtkvezet megfjja a spjt s meglltja a jtkot.

 

Magyarzat:

 

A jtkvezet spja ltal a labda holtt vlik s a mrkzsrt meglltjk, gy egy olyan helyzet ll el, ami norml esetben csere- vagy idkrsi lehetsget jelent. Azonban, mivel a krs tl ksn rkezett, a csert vagy idkrst nem lehet megadni. A mrkzst azonnal folytatni kell.

 

24. .: Labdavezets

 

llts:

 

Ha egy jtkos a labdt szndkosan a palnkhoz dobja (nem ksrel meg szablyos kosrra dobst), ezt gy kell tekinteni, mintha a jtkos a fldre pattintotta volna a labdt. Ha a jtkos ezutn jra hozzr a labdhoz azeltt, hogy az msik jtkost rintett volna, gy kell tekinteni, mintha labdt vezetne.

 

1. plda:

 

A4 mg nem vezetett labdt, amikor A4 a palnkhoz dobja a labdt s jra megfogja azt, mieltt a labda rintett volna ms jtkost.

 

Magyarzat:

 

A labda megfogsa utn (a labda megl a kezeiben) A4 kosrra dobhat vagy passzolhat, de j labdavezetst nem kezdhet.

 

<P class=MsoNormal style="TEXT-ALIGN: justi

 
naptr
2025. Jlius
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
A pontos id:
 
Linktr:
 
G-Mail belps
Felhasznlnv:
Jelsz:
  SgSg

j postafik regisztrcija
 

Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!